יום שלישי, 24 באוגוסט 2010

7 מרכיבי מפתח לניהול מוביל ומנצח

בממוצע 6 מתוך כל 10 מנהלים, מביעים שביעות רצון מסוייגת מדרג המנהלים שמתחתם.
לא יותר מ- 3 מתוך 10 יכולים גם לתת מודל שלם וברור לגבי מרכיבי מפתח היוצרים ביחד מנהל איכותי, מוביל ומנצח.
מה שביעות הרצון שלך מהמנהלים שסביבך?
מהם מרכיבי המפתח שיהפכו אותך ואותם ל'מנועים', למובילים ומנצחים?

אנחנו בצוות אופטימום עובדים לפי מודל של 7 מפתחות משלימים.
המשמעות היא פשוטה, גם אם שישה מהמפתחות נמצאים, עדיין, חסרונו של המפתח השביעי- יהא אשר יהיה - ישאיר אותך בחוץ.

בדקו את עצמכם ואת המנהלים סביבכם לאור 7 המפתחות הבאים:
  1. עשייה מכוונת תוצאות - "מה משרתת העשייה שלי? למה אני קיים?" אילו כלים יש לי על מנת לדעת שאני בכוון הנכון ומתקדם בקצב הנשאף?
  2. אימוץ אחריות - לתחום, לנושא, למשימה, לאנשים...
  3. נטילה והפעלת סמכות - ככלי למימוש התוצאות המצופות ממני
  4. התבוננות כוללת - התייחסות ל- 360 מעלות של בעייה, על המעורבים בה. ניהול של אינטרסים סותרים לכאורה, מורכבות ארגונית ופרדוכסים
  5. אוריינטציה של 'פתרון בעייות' - תפקידם של יועצים לסמן איומים וסוגיות. תפקידם של מנהלים 'לפתור את הבעייה' מתוך אוריינטציה של צמיחה ופריצה קדימה, לא לשמש כ-'כליא ברק של צרות' או כ'בייבי סיטר של כולם'.
  6. מחוייבות למערכת וייצוגה - כלפי חוץ גישה שרותית/ שווקית, כלפי פנים מנהיגות וחניכה.
  7. יזמה לאור המטרה והיעדים - גישה פרואקטיבית: יצירת תנאים להצלחה לעומת רדיפה אחר תיקון תקלות...
אז... איך להתייחס לתוצאות?
א. אצל המנהל המוביל כל המרכיבים אמורים לעבוד באינטגרציה תוך ניהול המתחים בין ה'מפתחות' השונים.
ב. ניהול איכותי דורש נסיון וליטוש, קיצור זמן התנסות יכול להיעשות דרך הכשרה, סביבה מאתגרת ומאפשרת וחניכה מתאימה.
ג. מצויינות איננה צומחת בוואקום - על מנת לייצר מנהלים מובילים נדרשת תרבות ארגונית וניהולית של מצויינות.

לקריאה משלימה:
_________________________________________________________________






הנכם מוזמנים להגיב, להרשם ולהמשיך לעקוב:

הכותב הוא מנכ"ל צוות אופטימום, יועצים לפיתוח ארגוני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה